Onderstaande citaten komen uit de reacties op het "Welkom Thuis"  kaartje dat wij onze klanten toesturen na terugkeer van hun bij ons geboekte reis. Wij vragen hen daarin hun mening te geven over onze organisatie, over de diverse serviceverleners zoals luchtvaartmaatschappij, autoverhuurder en agent ter plaatse en natuurlijk over de accommodaties. Velen doen dit en daar zijn we altijd heel erg blij mee: op die manier kunnen wij toekomstige klanten nog beter informeren. Hieronder vindt u een selectie van de recente "fanmail" zoals wij het op kantoor noemen.  We hopen dat u het met evenveel belangstelling zult lezen als wij.

Dhr. R.S., & Mw. A. M., Duivendrecht

Hallo Joke,

Cyprus is een fijn land om te reizen. Plezierige en behulpzame mensen, goede wegen.

Het verkeer is rustig, waardoor links rijden geen probleem was. Huurauto’s zijn herkenbaar aan een rood nummerbord.

Als er iets verkeerd ging, paste de Cyprioot zich gauw aan.

Vooral was er veel te zien. De catacomben, ruïnes en de grote en kleine schuurkerkjes. Met hun overdonderende kleurrijke schilderingen.

Het hotel en de appartementen hadden ruime kamers. Het laatste appartement was in het dorp. Kleiner, maar erg leuk.

Het Mill hotel was een belevenis.

Je hoort veel problemen met huurauto’s, maar daar hebben wij bij jou geen last van. Alles gaat, zoals je verwacht. Probleemloos.

Het Turkse deel hebben we niet gedaan. Dat kon wel. De auto was dan echter niet verzekerd. Dat had nog gekund, maar het Griekse deel gaf genoeg te zien.

Bedankt voor de goede zorgen.

Rob en Annemieke

Dhr. T. G. & Mw. H.v.D., Amsterdam

Dag Joke,
Met enige vertraging doen we nog even verslag van onze reis naar Cyprus. Over het geheel genomen zijn wij zeer tevreden. Maar er zijn een paar kritische noten.
De reis ’s avonds van Paphos naar Neo Chorio in het pikkedonker (wij hadden ca. 30 minuten vertraging en arriveerden omstreeks 20.00 uur; een half uur later was het al nagenoeg donker) was een niet handige keuze. En donker en links rijden en een auto met het stuur rechts en een niet geheel kloppende reisbeschrijving (van het vliegveld tot en met Paphos) was wat teveel van het goede. Een locatie dichtbij de luchthaven was op dit tijdstip handiger geweest of toch de volgorde van de reis omkeren (Paphos-Pissouri in het donker is geen enkel probleem).
Bij Tavros
werden wij over tienen toch nog enthousiast onthaald en toen zelfs de baas daar per telefoon geen restaurant in het dorp bereid vond ons nog wat te serveren, heeft hij wat sandwiches klaargemaakt. Wijn noch sandwiches zijn ons bij het afrekenen in rekening gebracht: van het huis! Het appartement was mooi, evenals complex en zwembad.
In Linos Inn
in Kakopetria hadden we een kamer op de begane grond aan de straatzijde. Wel heel karakteristiek en op zich prima uitgerust, maar ook uitzonderlijk donker. Wij denken dat het handig is bij het boeken een keuze te bieden voor zo’n kamer of een lichtere kamer boven (tegen meerprijs?). We hebben een keer gegeten bij The Mill en misschien had ik toch liever daar gelogeerd (ook gemakkelijker met parkeren) en was ik een keer gaan eten in het straatje van Linos Inn.
Ons traditionele onderkomen in Kalavasos (Tenta 4)
was prima, zij het dat door het stroplafond door de voortdurende stevige wind er veel gruis naar beneden kwam. Wel voelden wij ons bekocht, doordat op de in Tochni verstrekte plattegrond een zwembad voor gasten in Kalavasos staat aangegeven en wij daarvoor ook een sleutel ontvingen, maar dit zwembad gezien de staat - geen water en behoorlijk overwoekerd – waarschijnlijk al in geen jaren meer dienst doet. We vinden het op z’n zachtst gezegd merkwaardig dat hiervan noch door jou noch door degene van wie we de sleutels kregen melding is gemaakt. Ongetwijfeld mochten we gratis in Tochni van het zwembad bij de receptie gebruik maken, maar dan rijd je liever even door naar zee.
Bij Hill View in Pissouri
kun je inderdaad erg lekker eten. Misschien handig te weten dat het restaurant op zondag alleen lunch doet (echte Engelse roast) en op maandag gesloten is. Overigens hebben we een keer bij The bunch of grapes Inn gegeten waar het eten aanzienlijk minder is, maar de locatie in het dorp en het pand zelf met de tuin wel erg leuk is. Overigens was er in hun administratie iets met onze boeking misgegaan, zodat wij de eerste avond iets verderop in een prima huis zijn ondergebracht (waarschijnlijk inderhaast door een daar bivakkerend personeelslid o.i.d. ontruimd). Ze hebben niet alleen veelvuldig hun excuses aangeboden maar bij het vertrek ons € 50 als compensatie gegeven, dus keurig opgelost al met al.
Met vriendelijke groet,
Theo & Heleen

Dhr. & Mw. B., Doetinchem

Dag Joke,
Mijn excuses voor deze wel heel late reactie op onze reis naar Cyprus (13 tot 27 april j.l.) Zoals we gewend waren van Creatief Reizen klopte alles weer perfect: de vliegreis, de huur van de auto. De routebeschrijvingen waren niet altijd even duidelijk, maar dat kan ook aan ons liggen! Uiteindelijk hebben we de appartementen/hotel altijd gevonden. De appartementen waren uitstekend. Alle 3 heel verschillend, maar dat maakt het ook leuk.
Neo Chorio, Tavros : ruim appartement, met een groot balkon. Werd elke dag keurig schoongemaakt.
Het dorpshuis in Tochni was ook prima. We hadden een huisje met een overdekt gedeelte voor de deur. Mocht je zon willen dan was dat ook mogelijk op het 'pleintje' voor de deur. We hadden helaas nauwelijks uitzicht, omdat het gedeelte waar wij zaten ommuurd was. De huizen achter ons keken mooi uit over het dorp. Dat was leuker geweest, maar een mens kan niet alles hebben!
Hill View in Pissouri was prachtig! We hadden een upgrade gekregen naar een ruim hoekappartement. Daardoor hadden we een geweldig uitzicht! We hebben heerlijk gegeten in het restaurant van Hill View.
Het viel ons op dat alle keukens in de appartementen dusdanig waren uitgerust dat je ook echt kon koken. Alles wat je nodig had was er. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt!
Dan houden we over Linos Inn in Kakopetria. Daar waren we niet echt blij mee! Ook hier een upgrade (zei men) naar een kamer met jacuzzi. Boven gekomen bleek het een benauwde, donkere kamer met een piepklein balkonnetje waar je nauwelijks met 2en kon zitten. Dat was niet het ergste, maar we zaten ook pal naast de pijp van de afzuigkap in de keuken. En dat was echt vervelend: zeer lawaaierig en 's middags en 's avonds de stank van geroosterd vlees in je kamer en op je balkon; 's ochtends werden we gewekt door het lawaai en de geur van gebakken eieren. Voor ons was het dus allerminst een upgrade! Op onze vraag of we een andere kamer konden krijgen werd gezegd dat het hotel vol was (Pasen). Gelukkig waren het maar 2 nachten. Bovendien vonden we het personeel erg ongeïnteresseerd en weinig gastvrij. Ik vind het ook niet prettig als 3 personeelsleden tijdens het ontbijt aan het tafeltje naast ons zitten te roken. Kortom, jammer! Wat ons betreft geen aanrader! Gelukkig maakten de appartementen alles goed.
Cyprus zelf was, i.t.t. wat we verwachtten voor de tijd van het jaar, niet groen maar geel. Het had al maanden niet geregend of gesneeuwd (in de bergen). Gelukkig staan wij altijd garant voor regen, dus het heeft tijdens ons verblijf in elk geval 2 dagen geregend!! We hebben veel gezien. M.n. de mozaïeken in Paphos waren heel mooi. April is een prima tijd om Cyprus te bezoeken: niet te warm en niet druk. De formule van 4 verschillende locaties is ook deze keer heel goed bevallen. Onze dank voor je organisatie van de reis.
Met vriendelijke groeten,
Marjan

Dhr. & Mw. M., Amsterdam

Beste Joke,

Hierbij wat feedback over onze reis naar Cyprus (5-17 februari).
We hebben een mooie reis gehad, het weer werd steeds beter en het temperatuurverschil met Nederland was natuurlijk enorm.
Cyprus Airways is ons prima bevallen; vriendelijk en kleinschalig.
Livadhiotis hotel was goed en wij vonden het plezierig om eerst even rustig in Larnaca te zijn waar het leven in februari normaal zijn gang gaat. Erg lekker gegeten aan zee (klein stukje richting vliegveld ) bij Varoshiotis (vis) en Militzis (taverna), beide meest bezocht door Cyprioten.
Columbia Beach Hotel was enkele maanden gesloten voor renovatie maar ze rekenden op ons in het Resort (een "upgrade") en dat was voortreffelijk, met half pension inbegrepen, en ook dat was prettig want in februari is bijna alles in Pissouri en Pissouri Beach verder gesloten. Het resort had zelf een behoorlijk aantal gasten en het is er mooi, vooral ook omdat het het enige aan de baai is. We hadden het er erg naar ons zin en hebben vandaar o.a. tochten gemaakt naar Akamas en Paphos
Tochni appartement was ook goed en een prima uitvalsbasis o.a. naar Governor's Beach. Ook daar alles dicht (o.a. Tochni Tavern) behalve het Kafeneion boven de kerk waar Cleopatra voor ons kookte.
Conclusie: mooie, goed georganiseerde reis die we volgende keer toch een beetje later in het seizoen zouden plannen.
Tenslotte: Europcar verraste ons met een toeslag van 40 Euro (extra verzekering) omdat de bestuurder boven de 70 was. Dat hebben we dus maar betaald.
Hartelijke groeten, en graag tot een volgende keer!
Ad en Marjan, Amsterdam

Dhr. F.R en Mw. L. van B., Vijfhuizen

Beste Joke,

Bedankt voor de “welkom thuis” kaart. Onze reis is heerlijk geweest. Hieronder onze bevindingen:

Creatief Reizen als reisorganisator:

Alles was prima geregeld, communicatie was goed en heel fijn dat vlak voor de reis onze accommodaties nog omgewisseld konden worden i.v.m. de gewijzigde vluchttijden op de terugreis.
Luchtvaartmaatschappij:
Alles is prima verlopen met Cyprus Airways. Uiteraard jammer dat de terugvlucht naar ´s morgens vroeg werd omgezet, waardoor die dag eigenlijk als verloren moet worden beschouwd. Daarentegen werd onze heenvlucht vervroegd, waardoor we die dag nog het een en ander konden doen. Eén minpuntje: tussen de eerste “drankjes” en de laatste zat ongeveer drie uur. Op de heenweg hadden we zelf geen extra water mee en dan is drie uur eigenlijk een te lange tussentijd. Dus op de terugreis hebben we water meegenomen.
Hotels en appartementen:
Leuke locaties, goede appartementen/studio´s. Maar voor ons sprong Spanos House er wel uit. Fantastisch, met dat zwembad en die sinaasappelbomen. Een klein paradijsje. Het hotel in Larnaca was prima. (goede service vanuit het hotel voor het te missen ontbijt vanwege het vroege vertrek: ´s avonds om 22.00 uur werd er een bord met allerlei broodjes en lekkers op de kamer gebracht, om mee te nemen ´s morgens.)
Een tip voor de routebeschrijvingen er naar toe: Inmiddels zijn er veel wegen bijgekomen.
Voor Spanos House kunnen gewoon de borden Goudi aangehouden worden. Als je Goudi inrijdt zie je onmiddellijk een bordje Spanos House staan.
Voor Tochni : de routebeschrijving klopt, maar misschien is het handig erbij te schrijven, dat als je deze gemist hebt en toch Tochni volgt, dat je in Tochni de bordjes village apartments volgt. Dan hoef je niet om te keren en te gokken waar je naar toe moet.
Voor Arsos: Volg bordjes Arsos, dan kom je vanzelf in het centrum. Het café achter de kerk/museum is waar je de sleutel haalt.
Autoverhuurder:
Prima. Maar ook daarvoor geldt: de hele luchthaven is veranderd. Het autoverhuurbedrijf zit nu in de centrale hal. Dit staat duidelijk op de borden aangegeven.
Nog een ander tip voor toekomstige reizigers naar Cyprus: bij het verkeersbureau van Cyprus in Amsterdam kun je via internet informatie aanvragen. Je kunt aangeven naar welke streek je gaat. Daarvan krijg je dan een mooie wegenkaart met bezienswaardigheden erop. Daar hebben we heel veel aan gehad. Daarnaast hebben we een boekje aangevraagd met wandelingen. Mooi en gedetailleerd!
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
Met vriendelijke groet,
Frank en Linda

Dhr. & Mw. K., Den Haag

Beste Joke,

We hebben een prima weekje Cyprus achter de rug. Over het algemeen erg zonnig, 19 graden en vaak wel een fris windje. Even per onderdeel:

ORGANISATIE : prima

CYPRUS AIR: heerlijk, stipt op tijd en half lege, nieuwe toestellen. Relaxed. Vliegveld Larnaka ook splinternieuw.

Pissouri Hill View:  perfect appartement, uitstekende maaltijden! Prettige mensen. (op 1.)

Spanos House : vriendelijke beheerders, maar appartement was koud, douche was koud. Op ons verzoek werd er wel gerepareerd, maar dat hielp niet erg. ’s Zomers zal het er wel prima zijn.(op 4.)

Kakopetria, Mill Hotel : zakelijk, goed. Kamer een beetje muf.(op 2.)

Village House Tochni we mochten kiezen uit 3 appartementen, heel vriendelijk. Het was prima, maar niet erg schoon vaatwerk in de kast. Misschien kinderziektes aan het begin van het seizoen? (Op 3.)

Europe Car: prima, alles volgens afspraak.

Kortom, een prima vakantie, met hier en daar een verbeterpuntje.

Wellicht tot mails in de toekomst!

Marijke en Sico

Dhr. F. v.d. Z & Dhr. E. R, Amsterdam
Het was fantastisch.
° Heerlijk appartement
° Prachtig uitzicht
° Lekker warm
° Mooie opgravingen in Kourion
° Mooie kloosters in Kykkos
De foto’s kun je nog verwachten. Hill View
hotel is zeker niet ingebouwd. Er staat een huis direct naast maar ver naar achteren (richting dorp) naast het zwembad. We zoeken nog naar een moment om dit jaar nog een keer te gaan. Rijden in het donker direct na aankomst bleek een exercitie, maar daar worden we flink van. Dank voor je geduld.
Groetjes
Dhr. N. D. en E. K., Goirle
Hoi Joke, net tussen de post jullie kaartje gevonden. Wij hebben het heerlijk gehad en om gehoor te geven aan jullie oproep om foto’s, bijgaand enkele plaatjes die je van ons mag gebruiken.
Tot de volgende trip….
Groet Esther

Dhr. P. van B. & mw. T. v.d. S., Winterswijk
Beste Joke en collega's,
We zijn al weer een week veilig en uitgerust thuis na een heerlijke vakantie op Cyprus. Jullie zijn nieuwsgierig naar onze ervaringen en daar hebben jullie ook recht op. Want wij zijn ons ervan bewust niet de makkelijkste klanten te zijn, alles op het laatste moment en dan ook nog een aantal keren van gedachten veranderen. Maar jullie hebben het uitstekend geregeld, alles klopte tot in de puntjes, waarvoor onze hartelijke dank. Wij houden niet van drukte en dat is ook de reden dat we voor Creatief reizen hebben gekozen. Wat we niet wisten was dat er dit jaar weinig toeristen naar Cyprus waren gekomen, volgens de plaatselijke uitbaters minder dan de helft. Hierdoor werd het op een aantal plaatsen wel heel erg rustig, zeg maar stil.
Onze ervaringen:
- de vliegreis is keurig verlopen zoals het hoort, geen vertragingen, vriendelijk personeel.
- eerste locatie in Tochni
wat moeilijk te vinden (in het donker), maar zeer vriendelijk ontvangen door (als ik het goed heb onthouden Marianne) die ons persoonlijk heeft begeleid naar een traditional house in Kalavasos. Gezellig dorpje, prima onderkomen, alleen viel de omgeving ons wat tegen maar daar kunnen jullie niets aan doen. We hebben heerlijk gegeten bij Romios (eigenaar noemt zichzelf Peter, ondanks een moeilijke griekse naam die ik ben vergeten). Heel gezellig en hartelijk familiebedrijfje, je kunt het klanten aanbevelen.
- tweede locatie was het Linos Inn
hotel in Kakopetria. Wat hebben we daar naar moeten zoeken. De eerste keer dat ik er naar vroeg stond ik in het dorp onderaan het straatje dat recht omhoog leek te lopen en wat van ons ook werd verwacht, lopen. Aangezien we van mening waren dat we er toch ook met de auto zouden moeten kunnen komen hebben we nog een aantal pogingen gewaagd en steeds weer eindigden we onder in het dorp. Toch maar gaan lopen, zonder bagage gelukkig, en uiteindelijk gevonden. Een werkelijk unieke locatie, maar het personeel vonden we, met een enkele uitzondering, stug en onvriendelijk. Ondanks dat er maar 2 of 3 kamers waren verhuurd hadden we de indruk de slechtste kamer van het hotel te hebben. De omgeving is heel mooi en we hebben heerlijk gewandeld.
- onze derde locatie was is Droushia, Palates Hotel Apartments.
  Eenvoudig te vinden, hoewel de laatste bochten door het dorp steeds weer een gok waren, komt er een tegenligger of niet. Schitterende, nieuwe appartementen. Zeer ruim, mooi ingericht en met een grandioos uitzicht. We bleken de enige gasten te zijn, dus hadden we alle ruimte en bij het ontbijt ook alle aandacht van de eigenaresse Sylvia Palates. Het heeft ons aan niets ontbroken en Sylvia is een bijzonder vriendelijke vrouw. Dankzij haar visie en het zweet van haar partner is de tuin om het complex een ware oase vol bloemen. Het dorp zelf stelt weinig voor en voor wat meer gezelligheid moet je naar Polis of Latchi, maar dat is hooguit 10 minuten rijden. Dit deel van Cyprus, de Akamas, vonden wij toch wel het meest aantrekkelijk. We hebben heerlijk gewandeld, geluierd aan het strand, gegeten aan de boulevard van Latchi en in het centrum van Polis. En niet te vergeten een heerlijke snorkeltrip naar de Blue Lagoon met Aquaplanet. Dat is een bedrijfje dat wordt gerund door een belgisch echtpaar, dat zich 10 jaar geleden met hun dochters daar hebben gevestigd. Hele vriendelijke mensen die van huis uit vlaams spreken, wat voor een aantal nederlanders een pluspunt kan zijn. Ik kan ze van harte aanbevelen.
- de vierde locatie is Hill View in Pissouri . De foto van het complex is aan een update toe, het is inmiddels helemaal ingebouwd. Makkelijk te vinden en een mooie locatie. De appartementen zijn recentelijk gerenoveerd en smaakvol ingericht. Ik heb zelden zo'n grote studio gezien. Fraai uitzicht over het gezellige dorpje, de omgeving en de zee. Ook hier waren maar 2 kamers verhuurd en het restaurant maar 2 avonden geopend. Er was niemand bij de receptie en de manager was mobiel bereikbaar. In het dorpje was het 's avonds gezellig druk. Je kunt heerlijk eten, grote porties en niet duur, in de Hideaway. Het strand is ook gezellig, en daar hebben we vanwege de grote hitte de laatste dagen doorgebracht.
- als laatste locatie hebben we in Hotel Livadhiotis in Larnaca overnacht voor we naar huis vlogen. Keurig hotel vlak achter de boulevard. Op het moment wat lastig bereikbaar omdat de helft van de straten in Larnaca waren opengebroken. Direkt om de hoek ligt de St.Lazarus kerk die een bezoek meer dan waard is. Tegenover het hotel, met zicht op de St. Lazarus kerk, een restaurant met groot terras op de eerste verdieping, Taratsa.
Het wordt gerund door twee al wat oudere mannen die hun hele ziel en zaligheid er in leggen. Vanaf het balkon van het hotel heb ik kunnen gadeslaan met welk een toewijding en precisie alles werd voorbereid. Ik wist direkt zeker dat dat het restaurant voor die avond zou worden. En we zijn niet teleurgesteld, keurig restaurant, schattige mannetjes en heerlijk eten. De steak die ik had besteld was van uitzonderlijke klasse, werkelijk om weg te zuigen. Je zit er heerlijk boven de straten en weg van de drukte van de boulevard.
Larnaca zou voor ons geen plaats zijn om langer dan een nacht te blijven. Het strand vonden we ronduit lelijk en overvol met lege bedden. De boulevard is één grote kermis, niet gezellig, tenminste niet in onze ogen. Het schijnt dat Agia Napa nog erger is, dus hebben we maar niet de moeite genomen daar te gaan kijken.
We hebben door deze reis een goede indruk van Cyprus gekregen en dankzij jullie inspanningen de vakantie zoals wij ons die voorstellen. Nogmaals heel hartelijk bedankt en wie weet tot ziens.
Dhr. A. van D., Mw. M. B. de K en Dhr. D. B.de K., Woubrugge
Zeer bedankt voor de welkomstkaart bij terugkeer in Nederland.
Wij hebben een mooie vakantie gehad.
Voor Uw informatie nog enige punten :
° Het zou wel prettig zijn wanneer we vóór vertrek digitaal zouden kunnen inchecken. De papieren die we thuis gestuurd kregen werden niet als instapkaart geaccepteerd.
° De accommodatie in Tochni
was perfect. Wellicht niet geschikt (althans onze huisjes niet) voor mensen die slecht ter been zijn. Wij hadden beide huisjes van de twee in het complex : Melissi 1 en 2. Hoe het gaat met de aparte keuken, wanneer je één van beide huisjes huurt, is ons niet helemaal duidelijk. Een van de huisjes had een keuken, maar die stelde niets voor en binnen eten was niet mogelijk. Te klein en geen eettafel. Dus als je maar een van de 2 huisjes wenst te huren, dan zou dat het huisje zonder de inpandige keuken moeten zijn, want dan krijg je waarschijnlijk de aparte ruime keuken erbij. Die heeft wel een eettafel en is goed geoutilleerd. Huur je de accommodatie met andere vreemde mensen, dan moet dat wel klikken want je zit de hele dag dicht op elkaar rond het zwembadje. Het beste is om beide huisjes te huren.
° Het dorp Tochni is leuk en de toeristen en lokale mensen mengen zich, met de aantekening dat de restaurants vrijwel uitsluitend door toeristen worden bezocht. Dat is wel jammer. Het typisch Griekse sfeertje ontbreekt daardoor.
° Ons andere reisdoel : het plaatsje in het Trodosgebergte beviel ons minder. Op het hotel (Mill's)   was op zich niets aan te merken, maar de sfeer in het plaatsje was minder dan in Tochni (te toeristisch). Op een terras moesten we b.v. meteen bij het brengen van het bestelde betalen : dat is niet echt Cypriotisch. Je moet echt van wandelen houden om het daar naar de zin te hebben. Het hotel heeft geen tuin, terras of zwembad en het lange balkon ligt aan de schaduwzijde en dat is in mei niet prettig. Een boek lezen op de hotelkamer is ook niet alles. Het is allemaal een kwestie van smaak, dat besef ik. De meeste restaurants waren gesloten. We hebben er maar één nacht door gebracht i.p.v. de gereserveerde 2 en zijn dus vervroegd terug gekeerd naar Tochni.
Met vriendelijk groet en wellicht tot een volgende keer.

Dhr. J. H., Mw. H. K., Nijmegen

Hallo, Gisteren ontvingen we jullie verzoek om onze ervaringen te delen thuis en bij deze wil ik dat graag even doen.
Over het algemeen zijn we zeer tevreden. Alles was heel goed geregeld. Onze complimenten voor jullie service (ook vooraf goede en tijdige informatie). We zullen zeker in de toekomst nog eens gebruik van jullie services maken en jullie aanbevelen bij anderen.
Vluchten:Prima verlopen (heenweg vertraging ca 45 minuten, maar was een drukke dag op Schiphol ivm einde herfstvakantie), service OK, eten goed op de heenweg, terugweg wat minder.
Jammer dat er niet online ingecheckt kan worden (iig niet voor vluchten vanaf A'dam)
Accomodaties:
Stephanos Aparthotel Polis:
prima qua locatie in Polis. Appartement was heel basic. Badkamer was ronduit slecht, bedden en banken zeer matig, keukenfaciliteiten ok.  1 dag geen schoonmaak gehad.
Personeel was nergens te bekennen toen we uit wilden checken. We hebben uiteindelijk een briefje achtergelaten bij de receptie aangezien we 1 dag van het ontbijt gebruik hebben gemaakt en dat nog niet betaald hadden. We hebben jullie als contactpersoon opgegeven hiervoor.
Mill Hotel:
lastig te vinden, maar uitstekend hotel. Heerlijke kamer met jacuzzi en prima ontbijt. Prachtig gelegen, mooi uitzicht.
Dorpshuis Kalavasos :
heel authentiek, erg leuk.
Alleen zwembad viel zwaar tegen, daar paste je net met 1 persoon in en nodigt dus niet uit om lekker bij te relaxen. Doucheputje liep ook slecht door en douche kon je niet hoger dan borsthoogte ophangen anders werd de slang dichtgeklemd en kwam er geen water meer uit. Kalavasos zelf was een erg leuk dorpje.
Wij vonden de directe omgeving niet erg interessant. Governor's Beach niet echt mooi en uitzicht op de industrie...wat dat betreft vonden we de omgeving van Pissouri wat mooier, dus hadden misschien beter daarvoor kunnen kiezen.
Autohuur Budget Rent a Car:
Bij aankomst zeer onvriendelijke ontvangst. Volgende dag werden we om half negen uit bed gebeld omdat de verhuurder op de stoep stond om de auto te ruilen. Kregen toen wel een grotere auto.
Banden in zeer slechte staat. Op donderdag 30 oktober en zaterdag 1 november hebben we een lekke band gehad. Zeer slechte service daaromtrent. Voor de eerste band moesten we zelf op het thuiskomertje naar het vliegveld toe waar de band verwisseld zou worden. Echter, dit moesten we zelf uiteindelijk doen.
Voor de tweede lekke band ging men er gelukkig mee accoord om dit ter plaatste te laten repareren en de bon op het vliegveld in te leveren voor vergoeding (wat ook netjes betaald is).
Do's:
- Hoewel het een eindje rijden was, is een bezoekje aan Kaap Ghreko en Konnos Beach erg aan te raden. Zeer mooi en lekker rustig. Leuke strandtent!
- Heerlijk eten bij Linos Inn (Kakopetria, hoewel even zoeken!), Bridge Tavern (Kalavasos).
- Mooie opgravingen in Kourion, prachtig gelegen ook.
Algemeen:
- wat meer informatie over de plaatsjes waar we verbleven was welkom geweest, e.g. een plattegrondje. Wij kwamen vaak einde dag aan en het was soms lastig oriënteren.

Dhr. & Mw. H. Ermelo

Beste Joke en Laura,

Net thuis uit Cyprus na een heerlijke vakantie even een reactie n.a.v. jullie welkomstkaartje.

Een korte evaluatie;
Creatiefreizen als reisorganisator: is ons prima bevallen.

Service van de luchtvaartmaatschappij: ook goed

Hotels/appartementen:

Hill View : geweldig appartement, prettige eigenaar.

Mill's Hotel : goed. “Probleem”met de verkeerde boeking door beide partijen goed opgelost. Joke gaf aan dat een juniorsuite weinig meerwaarde had, daar heeft ze gelijk in. Een standaardkamer is prima. We hebben nu beiden mogen meemaken.

Stephanos hotel/appartement : zeer matig.

Bedden daar voel je alle spiralen door de matras heen. De kranen zijn zo vol kalk dat er een miezerig straaltje uitkomt, vaak was er geen warm of lauw water en er lekt van alles.

Stoelen zaten slecht.We hadden een appartement aan de zijkant op de begane grond zonder zon. Op onderzoek in het blok kwamen we tot de conclusie dat alle bedden en kranen hetzelfde probleem hadden. Aangezien we overdag toch weg waren hebben we geen actie ondernomen. Maar het weer en de omgeving waren prachtig.

Het voorstel voor deze locaties kwam van mijzelf. We vonden het contrast tussen de eerste 2 appartementen en de laatste veel te groot.

Mijn advies: wanneer klanten een dergelijk voorstel doen zou ik wanneer ik in jullie schoenen stond dit verschil van kwaliteit zeker ter sprake brengen zo niet afraden. Polis is een leuke plaats en het zou aan te raden zijn om in deze plaats naar een andere locatie om te kijken om de klanten tevreden te houden.

Autoverhuur: tot nu toe geen klagen.(onze ervaring op andere vakanties kan na een paar weken thuiskomst nog wel eens omslaan door onterechte afschrijvingen. We wachten nog even af J)

Tot zover. Met vriendelijke groet

Dhr. T.S. en Mw. R.S., Den Haag

Goedemiddag Joke,
We zijn gisteren thuis gekomen van onze reis naar Cyprus.
Het was fantastisch: prachtige natuur (bloemen en onder meer bloeiende vruchtbomen en mimosa), sneeuw in de bergen, veel culturele bezienswaardigheden en natuurlijk zon en een prima temperatuur (18 tot 20°C).
De organisatie was uitstekend, zowel in zijn geheel als wat betreft Cyprus Airways en het appartement Hillview
(aardige mensen, prachtig uitzicht en uitstekende keuken).
Er was één minpunt en dat betrof de gehuurde auto. Deze was op zich goed (een Peugeot 206), maar nadat we een lekke band hadden gekregen en de verhuurder ons vroeg ons de volgende dag te melden bij het plaatselijke bandenbedrijf, bleek dat zowel de lekke band als de andere achterband volgens dit bedrijf "rubbish" waren (vrijwel geheel afgesleten). Ze zijn dan ook na enige discussie tussen de verhuurder en het bandenbedrijf beide door nieuwe banden vervangen!
Verder nog 2 tips:
- Het was niet eenvoudig een goede bakker te vinden, maar we liepen "toevallig" tegen een bedrijf op in Pafos, dat niet alleen een grote variëteit aan brood verkocht (tientallen soorten!), maar ook salades, sandwiches, koffie, vele soorten pies, pizza, gebak, koekjes, etc. etc. en dat alles van een zeer goede kwaliteit.
De "bakery" heet "Constantinides bakeries" en is te vinden vanuit Pissouri naar Pafos over de B6 en dan in Pafos afslaan naar het Byzantijns Museum, dan kom je er langs. Het adres is 22, Arch. Makarios Ave.
- Een prachtige tocht vanuit Pissouri is om eerst een stukje B6 richting Lemesos te nemen en dan linksaf richting Avdimou en daar af te slaan naar Anogyra en vervolgens over Agios Thomas en Alektora terug te rijden naar Pissouri. Onderweg (bij Anogyra, dat ook bezienswaardig is) is er een zeer interessant onlangs geopend olijvenmuseum "Oleastro", waar niet alleen olijfolie wordt geproduceerd, maar ook een overzicht wordt gegeven van alle aspecten van de olijfboom en olijfolie. Er is ook een restaurant en een giftshop. Zie www.oleastro.com.cy
We vinden Cyprus zonder meer een tweede bezoek waard, zeker in het vroege voorjaar.
Bedankt voor de prima organisatie.  Groeten,