Onderstaande citaten komen uit de reacties op het "Welkom Thuis"  kaartje dat wij onze klanten toesturen na terugkeer van hun bij ons geboekte reis. Wij vragen hen daarin hun mening te geven over onze organisatie, over de diverse serviceverleners zoals luchtvaartmaatschappij, autoverhuurder en agent ter plaatse en natuurlijk over de accommodaties. Velen doen dit en daar zijn we altijd heel erg blij mee: op die manier kunnen wij toekomstige klanten nog beter informeren. Hieronder vindt u een selectie van de recente "fanmail" zoals wij het op kantoor noemen. We hopen dat u het met evenveel belangstelling zult lezen als wij.

Dhr. R. L. & Mw. R. R., Haarlem

Beste Joke

Hierbij willen we nog laten weten dat we heel tevreden waren over onze locaties op Mallorca. Mn onze finca in Pollenca, C'an Guillo , was hartveroverend. We gaan nog wel een klacht indienen bij Schiphol over de bagageafhandeling en de omwegen die we moesten lopen in de nacht.
Hartelijk dank voor de goede organisatie
Rudi en Rian

Familie O., Zeewolde

Beste Joke
Naar aanleiding van jouw kaartje, hierbij onze bevindingen:
Reisorganisatie: ++, we zijn zeer tevreden over jouw adviezen en de organisatie van het geheel. Alles klopte. Een tip: de routebeschrijving naar Ses Rotetes was (voor ons) niet duidelijk genoeg.

Service vliegtuigmaatschappij: op tijd, prima vlucht. Alleen op de luchthaven van Palma, duurde het 5 kwartier voordat we de koffers konden in checken. Gelukkig waren we op tijd op het vliegveld!

Accommodaties:
Ses Rotetes
: zeer goed, mooi appartement, prima service, mooi zwembad en tennisbaan, zeer mooie tuin met veel schaduw

Son Borguny : mooie kamer en hartelijke gastvrouw die veel goede tips voor uitstapjes en wandeltochten gaf. Het terras wel klein, maar schaduwrijk.

Son Malero: Ook een prachtige locatie, mooie kamers, mooi zwembad en grote tuin. Alleen de fitness die op hun website staat aangegeven, is zeer beperkt (4 kleine toestellen in een kleine ruimte).

Autoverhuur: prima

Alles bij elkaar hebben we een heerlijke vakantie gehad met veel afwisseling!

groeten,

Maria

Dhr. en Mw. V., Ede

Dag Joke,

Hartelijk dank voor het 'Welkom thuis!'-kaartje. Heel attent. Hieronder onze bevindingen n.a.v. onze vakantie naar Mallorca.

Creatief Reizen als reisorganisator:
Uitstekend. Snelle reactie na onze eerste e-mail. We hadden de fly&drive Mallorca Comfortabel geboekt, alles was tot in de puntjes geregeld. Ook onze wensen t.a.v. ANVR/SGR werden vervuld.
De service van de luchtvaartmaatschappij:
We zijn heel tevreden over Air Berlin. Hoewel we op de heenreis  met een half uur vertraging vertrokken kwamen we toch op de geplande tijd aan in Palma (mede dankzij de sterke wind). Terug vertrokken we stipt op tijd en kwamen we zelfs ruim binnen de plande tijd aan. De service aan boord was prima. Wat wel jammer is dat Air Berlin op Schiphol is verbannen naar gate M, waar je nauwelijks kunt shoppen en ook geen echte restaurants te vinden zijn.
De hotels/appartementen ter plaatse:
We hebben gelogeerd in 4 finca's/posada's/hotels. De sfeer en service in Posada des Moli
en Cases de Son Barbassa was ronduit geweldig. Prachtige ambiance. Posada de Lluc en S'Hotel des Puig vonden we wat minder, maar het voordeel daarvan was dat ze middenin de stad lagen, vlakbij winkels en restaurants.
Andere serviceverleners:
De autoverhuur was prima geregeld. De Ford Fiesta werd een Opel Corsa maar dat was geen enkel probleem. Afhalen en terugbrengen ging razendsnel.

We hebben een heerlijke en afwisselende vakantie gehad en hopen in de toekomst nog weer eens van jullie diensten gebruik te maken.
Met vriendelijke groet, Ruud en Ans

R. & C. van den H, te Papendrecht
Goedendag,
Ondertussen zijn we al weer drie weken terug in Nederland. Maar we kijken terug op een hele goede tijd op Mallorca!! We hebben erg genoten van de finca's ze waren stuk voor stuk leuk, rustig en mooi. Ik zal ze allemaal even beschrijven:
We starten in Sa Carrotja
, bij Ses Sallines.
Hier hebben we een kamer met eigen terras. Het is klein, maar fijn. De inrichting is smaakvol en er is zichtbaar aandacht aan geschonken. We zijn erg blij met het koelkastje en er is gezorgd voor badjassen en badlakens voor bij t zwembad. Erg attent ook om waxinelichtjes met lucifers bij de windlichtjes te leggen. Het ontbijt is overvloedig en zeer divers en Je mag zelf je verse jus persen. Over de dag heen kun je thee, koffie, fris en fruit pakken. Het fruit is gratis, de rest noteer je en reken je af bij vertrek.
Ons tweede plekje is Es Rafal Roig
nabij Manacor.
We werden zeer enthousiast ontvangen, blij dat we dan eindelijk waren na wat zoeken. We hadden een vrij staand huisje aan het einde van de tuin. Het leek alsof er maar 3 appartementen waren, maar later zagen we nog meer verstopte appartementen..privacy genoeg dus.
De tuin is schitterend en we krijgen pruimen uit de boomgaard. Er lopen aardig wat schildpadden rond....en mieren. Ondanks het taalgebrek hadden we gevraagd of we mochten bbq-en.. nou in alles werd voorzien: vleesschaal, draaitang en zelfs de bbq op ons terrasje stond aan toen we die dag terug kwamen. 's morgens vroeg  (7,00-9.00u) stonden de cactussen in de tuin in bloei...echt schitterend!
Het derde plekje was Son Pont
bij Puigpunyent
We hadden ons voorbereid op n zoektocht na de vorige ervaring, maar hier reden we door de bergen zo heen. Bij aankomst stond er een Nederlandse wagen op de oprit...die bleek van de Nederlandse beheerders te zijn die sinds april in dienst zijn van de familie. Het complex leek wel n kasteeltje, compleet met torenkamer, die ingericht is als bruidssuite. Onze gedacht: wow, is dit waar wij gaan verblijven de komende dagen? De ontvangst was zeer hartelijk en de beheerders doen hun best de gasten met elkaar te laten kennismaken. Er zijn (maar) 4 appartementen, die echt alles overtreffen: we hadden een zitkamer met lounchebank, grote openhaard, twee grote luie stoelen en daarachter een kamer met twee hemelbedden...echt schitterend!! De ontbijttafels staan op de binnenplaats, zodat je omringd bent met oude schoonheid. Toen we de beheerders vertelden dat we hele eiland verkennen middels onze hobby : geocachen, bleken zij zelf ook geocachers te zijn en zijn we met z'n vieren een dag op uit getrokken. De dag erna hadden ze voor alle gasten een BBQ verzorgd...erg gezellig en drietalig (met de beheerders als vertalers) Dit was echt een geweldig plekje en we vonden het jammer weer te moeten vertrekken. We hadden echt het idee dat we niet beter zouden krijgen dan dit!
Ons vierde en laatste plekje was in Capdepera: 's Horta
De eigenaresse is zeer hartelijk en spreekt goed engels. We hebben een mooi gezellig en licht appartement met terras en de koelkast staat vol met welkomstwaren. Aan alles is gedacht: water, wijn, echte chorizo worst, sap, zout, afwasmiddel, tomaten en meloen uit eigen tuin. We hebben minder privacy dan bij de andere huisjes (terras naast buren, voorbijlopende gasten), maar dat deert ons niet. Het is een prima uitvalsbasis om onze resterende caches in het noorden te gaan zoeken...
We hebben echt genoten van deze reis, mede dankzij het mee-denken van Creatief Reizen. Voor ons een reden om volgend jaar weer te kijken wat jullie te bieden hebben. Onze hobby (geocachen) maakt rondreizen nog leuker en met Creatief Reizen kunnen we zelf een soort rondreis samenstellen die ons naar de gebieden brengt waar de caches liggen. Ook het meedenken in wat wel of niet passend is in wat wij zoeken geeft ons vertrouwen om dit nogmaals (maar dan op n andere locatie) aan te gaan.
Kortom, we hebben genoten. Zowel op Madeira als op Mallorca wist Creatief Reizen te bieden wat wij zoeken. We hebben in creatief reizen de organisator gevonden die begrijpt wat wij zoeken in onze vakantie.  Zeeeeeeer veeeeel dank!!

Foto's van de reizigers

foto's van de reigers!

Mw. V. D en Dhr. N. N te Hauwert
Creatief Reizen is synoniem voor meedenken, zakelijk en to-the-point. De toegezonden reisinformatie met reis-en culinaire tips was zeer welkom.
Toen we een uitnodiging voor een Mallorcaanse bruiloft ontvingen, hoefden we niet lang na te denken. Onze keus viel opnieuw op Creatief Reizen.
Finca Ses Cases de Sabor
leek ons een goede plek om te verblijven. Dit was een goede beslissing, goed comfort en uitstekende  faciliteiten. De rustige ligging is een weldaad voor lichaam en geest. De gastheer en -vrouw waren top: zorgend, gastvrij en informerend. We voelden ons volkomen thuis en zullen ons de voortreffelijke en uitgebreide ontbijtjes nog lang heugen.

Mw. W.G en Dhr. M van S,., Epe

Goedenavond mevrouw Croes,
Gisteren zijn wij terug gekomen van 12 heerlijke dagen Mallorca. We hebben ervan genoten.
Wij vonden de eerste drie overnachtingen in Posada des Moli
verreweg de beste. Het personeel was erg aardig en vrolijk, de ontvangst hartelijk en de kamer was fantastisch, een gratis upgrade naar een suite met balkon! Over de andere verblijven viel echter ook weinig te klagen. Ze waren allemaal comfortabel met een uitgebreid ontbijt en doorgaans vriendelijk personeel. We hebben in alle finca’s (op de eerste na) jammer genoeg steeds een kamer getroffen die het minst gunstig lag ten aanzien van geluid (de eerste van de gang, net boven de lounge of direct aan de hal). Zoals gezegd voelden wij ons het fijnst in Posada des Moli, waar ook de meeste aandacht aan ons werd besteed.
De hele vakantie was keurig geregeld, inclusief de autohuur. In Posada de Lluc
kregen wij in eerste instantie een kamer met uitkijk op de straatzijde, waarna ze zich kwam verontschuldigen en de kamer omruilde voor één met uitzicht op het zwembad. We hadden alleen flinke moeite met de routebeschrijvingen. Dat gold met name voor Posada de Lluc, welke middenin Polença ligt. We hebben heel wat kleine straatjes getrotseerd voordat eindelijk ons oog viel op de onduidelijke letters aan de muur.
Wat betreft Mallorca zelf: wij vonden een bezoek aan La Granja en Sa Calobra het hoogtepunt van onze reis. We hebben veel te weinig tijd gehad om alles te kunnen zien en met name om mooie wandelingen te maken. Mallorca is echter niet geschikt voor vegetariërs. Vaak word je afgescheept met gefrituurde of gegrilde groentes, als er al wat op de kaart staat. De keuze in Posada des Moli was echter ruim: maarliefst 7 gerechten waaruit we konden kiezen. Verder vonden we Mallorca erg duur, met name entrees. Meest teleurstellende bezoek was aan de Jardins d’Alfabia. De tuinen waren slecht onderhouden, zonder toelichtingen en weinig indrukwekkend. Zonde van de gemaakte kilometers.
Al met al hebben we een fijne vakantie gehad en we willen u graag bedanken voor de goede zorgen. Bovenstaande opmerkingen zijn uitsluitend bedoeld om feed back te geven over Mallorca en de hotels, niet om ongenoegen uit te spreken! Zoals gezegd hebben we genoten. Ook de vliegtijden waren perfect, we hebben zelden op zulke prettige tijden gevlogen.
Nogmaals dank en met vriendelijke groet,
Wendy en Marcel

Dhr. H. J & Dhr. W van der V, Diepenheim
Langs deze weg wil ik u nog even laten weten dat onze reis naar Mallorca voorspoedig is verlopen en wij er in volle tevredenheid op terugkijken!
We hadden al eerder eens iets bij jullie geboekt -naar Andalusie- en wat toen opvallend was waren de prima accommodaties die allen als bijzonder sfeervol en kwalitatief van goed niveau eruit sprongen. Dat maakte toen de reis tot iets heel aparts, zeker in deze tijd van het jaar (vroege voorjaar).
Dit was de reden dat we nu weer vooor Creatief reizen kozen en ook nu weer waren de accommodaties (hotels en finca's) prachtig en sfeervol. Met als klap op de vuurpijl de laatste Ses Cases de Sabor bij Montuiri
: wat een fantastische ruimte, royaal en sfeervol en een hele mooie rustige plek midden op het eiland. Wij zouden haast zeggen: vertel deze alstublieft niet door..
Heel fijn dat we ook kort van te voren nog konden boeken en dat alles op maat gedaan kon worden: vliegreis vanaf Dusseldorf, een paar nachten hier, een paar nachten daar, etc.
Dat is tegenwoordig echt nog de meerwaarde die een reisorganisatie kan bieden, in plaats van het doe-het-zelven op internet, wat doorgaans een standaard aanbod in standaard accommodaties oplevert..
Dus hopelijk tot een volgende keer en heel veel succes met deze organisatie!
Muchas Gracias

Dhr. & Mw. M., Overveen

Onze vakantie in mei 2009 naar Mallorca was fantastisch, wat een geweldige plekjes waren dat. vooral de laatste

Son Josep de Baix , onder Porto Christo, op die boerderij met wel drie prive-baaien, prachtig strand en alleen de vogels zijn er geweest, (ja en wij natuurlijk) Geweldig. !!
Er waren overal wel veel toeristen, maar daar hebben wij niets van gemerkt.

Familie S., Lisse

Beste Creatief Reizen, Hartelijk dank voor uw Welkom Thuis- kaart.

We hebben een fijne week op Mallorca doorgebracht. Ondanks de voorjaarsvakantie verliep de vlucht met Transavia naar Palma probleemloos.

De autohuur bij Gold Car Rental (via de link van jullie website geboekt) was goed geregeld, precies het bestelde type auto en een snelle afhandeling.

Het onderkomen in Fangar was fantastisch: zeer ruim en luxe appartement op een hele rustige plek met slechts de geluiden van de vogels en de schapen.

Het welkom was hartelijk, maar het was wel jammer dat de beheerders alleen Spaans spraken zodat een gesprekje moeizaam verliep. In het weekend was de eigenaresse aanwezig, waarvan we een geweldige rondleiding door de finca kregen. Met haar konden we gelukkig in het engels een praatje maken.Het eiland is zeer afwisselend. Er was zo veel te zien dat een week voorbij vloog.

Kortom, een geslaagde trip op een prachtig eiland in een schitterende accommodatie.

Met vriendelijke groet,

Mw. A.F., Utrecht

Hallo, Na mijn vakantie werd het hier ook al snel mooi weer dus kwam ik er  niet toe even te mailen:

De hotels waren alle 4 goed, al vond ik Almudaina   wel het zakelijkst maar daar staat tegenover dat het wel heel centraal ligt en makkelijk bereikbaar het personeel was ook vriendelijk en een heel goed ontbijt.

De hotels Sont Sant Jordi in Pollença en Son Borguny in Banyalbufar waren het meest persoonlijk qua benadering ook mooi ingericht en in Pollenca ook een hele mooie  subtropische tuin met ligstoelen waar ik en ook andere gasten zich  lekker terug konden trekken....s'Hotel des Puig in Deia was ook een prima hotel met ruimte in de tuin om te zitten en te zwemmen al was het daarvoor te koud nog. Alle vier de hotels lagen heel centraal wat ook prettig is en dus ook goed met OV te bereiken

Ik heb een prima reis gehad en het was ook echt fijn om in hotels te zitten waar sfeer was (de hotels buiten Palma) en het hotel in Palma

was dus gewoon een goede uitvalsbasis om in het centrum of daarbuiten op stap te gaan...

Kortom lekker genoten van de vakantie en de reis en jullie nogmaals bedankt voor het meedenken

groeten    antoinette

Dhr.I.R. & Dhr. H.G., Amsterdam  Over onze 10-daagse vakantie op Mallorca

Wat betreft Creatief Reizen als reisorganisatie. De voorbereidingen waren goed en aan onze specifieke wensen was voldaan.

De service van de luchtvaartmaatschappij Air Berlin. Het thuis online inchecken had geen tijdwinst opgeleverd. Op Schiphol waren er maar 2 incheckbalies beschikbaar en de incheckprocedure werd opnieuw gedaan. Omdat wij vroeg waren, duurde dit echter niet lang. Aan boord werd er iets te drinken en een broodje aangeboden. En dat voor een budget airline. Hulde!

Op de terugreis hadden we te maken met meer dan een uur vertraging, ook omdat het toestel op 2 passagiers moest wachten vanuit Lissabon. Ach ja, het alsmaar wachten op de luchthavens, ook op je koffers. Daar wordt weinig over gezegd in allerlei wervende reclameteksten.

En de finca’s. Die zijn ons bijzonder goed bevallen. Hier zullen we in de toekomst zeker weer voor kiezen.

Het ontbijt op Fangar   wordt niet op je kamer gebracht, maar bestaat uit een voorraadje in de keuken dat dagelijks wordt aangevuld. Brood, eieren, boter, melk, sinaasappelsap, koffie, thee, suiker, jam, fruit en cakejes. De keuken is goed ingericht, dus het lukt best om een aantrekkelijk ontbijt van vers geperst sinaasappelsap, eieren en geroosterd brood te maken.

Ook is er een pak pasta en tomatensaus in de keuken voor de laatkomers die niet meer in de gelegenheid zijn om een restaurant of supermarkt op te zoeken. Een fles wijn konden we ook kiezen uit de voorraad van de eigenaar. Service van het huis bleek later. Leuk!

Op Es Rafal Roig hadden we een ruim vrijstaand huis. Heel smaakvol ingericht en ook nog met goed werkende satelliet televisie. Later op de dag bleek dat alle supermarkten gesloten waren omdat het een nationale feestdag was, dia de España. De eigenaren, bijzonder aardige mensen, waren zo vriendelijk voor ons een avondmaal te verzorgen van brood, sla, fruit, gebakken eieren plus een fles wijn. De laatste dag mochten we het huis zo lang gebruiken als het ons uitkwam. Jammer genoeg konden wij hier geen gebruik van maken, want regen, donder en bliksem heersten hier op deze hooggelegen boerderij.

Van Aurigacrown Car hire kregen we een grotere auto dan besteld. Een vrij nieuwe auto met een volle tank waar we 60 euro voor moesten betalen. De bedoeling is dat je de auto met een lege tank weer terug brengt. Dat doe je natuurlijk niet.

Bij het inchecken voor de vlucht terug bleek dat ik mijn tasje met portemonnee, rijbewijs etc. in de auto had laten liggen. Gelukkig lag het er nog en de chauffeur van de Car hire is die persoonlijk komen brengen op het vliegveld. Het verhuurbedrijf ligt namelijk op een bedrijventerrein bij het vliegveld. Ook weer hulde!

Afsluitend, deze vakantie op Mallorca is ons uitstekend bevallen. We hebben twee dagen heel slecht weer gehad, maar voor de rest was het weer goed. De accommodatie was verrassend goed. Mallorca is een mooi eiland, de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. De toeristische locaties, aan zee of cultuurhistorische, geven de indruk dat men toegewijd omgaan met het erfgoed.