Onderstaande citaten komen uit de reacties op het "Welkom Thuis"  kaartje dat wij onze klanten toesturen na terugkeer van hun bij ons geboekte reis. Wij vragen hen daarin hun mening te geven over onze organisatie, over de diverse serviceverleners zoals luchtvaartmaatschappij, autoverhuurder en agent ter plaatse en natuurlijk over de accommodaties. Velen doen dit en daar zijn we altijd heel erg blij mee: op die manier kunnen wij toekomstige klanten nog beter informeren. Hieronder vindt u een selectie van de recente "fanmail" zoals wij het op kantoor noemen. We hopen dat u het met evenveel belangstelling zult lezen als wij.

Gran Canaria

Beste reisorganisator,

Onze bevindingen met creatief reizen zijn heel goed geweest. Er is goed naar onze wensen geluisterd. We hebben genoten van een mooie reis. Over de service van de luchtmaatschappij is goed te noemen. Alle info ter plekke in het vliegtuig was compleet.

De 3 hotels:

Hotel Rural Las Longueras is een uitstekende hotelaccommodatie. Prettige bediening, geen enkele moeite is hen teveel, prima keuzemogelijkheden als het om het ontbijt gaat. Mooie ligging, mooi uitzicht, mooie plek op het terras om te ontbijten. Ook het diner daar was lekker. Prima locatie om enkele dagen te toeven. En niet moeilijk te vinden. Ruime parkeerplekken.

Tejeda: Fonda de la Tea. Iets lastiger te vinden, maar het lukte ons wel.

We hebben even moeten wachten, want de deur was dicht. Op het bord stond een telefoonnummer om te bellen en daar werd niet op gereageerd. Een tweede poging lukte wel. Zowel de ontvangst hier als bij het overnachtingsverblijf kan klantvriendelijker. In sneltreinvaart werd ons uitleg gegeven. Deze opmerking lezen vanuit de klant. Het appartement was heel ruim en bood een mooi uitzicht vanaf het balkon.

Een aandachtspunt hier is dat je niet te laat moet gaan dineren. Na zessen gaan hier de meeste eetgelegenheden al sluiten.

De tweede dag en de vertrekdag was de communicatie beter. Ook hier ruime keuzemogelijkheden wat ontbijt betreft.

Derde hotel Cortijo San Ignacio was prima, prettige ontvangst in een sfeervolle accommodatie. Heel bijzonder om in zo' n sfeervol gastenverblijf te vertoeven. De geschiedenis van dit gebouw ademt het uit. Goede ontbijtkeuzes en goede service. Dicht bij het vliegveld is ook fijn.

Wat dineren in restaurants betreft moet je hier rekening houden met de tijd. Na achten kan het hier. Of je moet naar een groot winkelcentra gaan, daar kun je zelf je eigen tijd bepalen.

Serviceverleners, auto, is prima. Onze huurauto had beschadigingen. Dit hebben wij vast laten leggen, zodat wij niet de veroorzakers waren.

Kortom: we hebben genoten van ons verblijf op Gran Canaria. Veel gedaan, veel wandelingen gemaakt, genoten van de mooie uitzichten.

Algemeen: alle 3 overnachtingsverblijven hebben hun charme. De eerste maakte de meeste indruk. Lekker rustig.

Met vriendelijke groeten,

Janneke

Gran Canaria

Dhr. en Mw. P., Hoofddorp

Goedemiddag mevrouw Croes,

Wij hebben genoten van onze afwisselende vakantie op Gran Canaria.

Het eerste hotel, Cortijo San Ignacio Golf , vonden we prachtig, de mensen super vriendelijk, maar de directe omgeving is voor natuurliefhebbers wel schrikken. Het enige restaurant dat in de buurt zit, was alleen in het weekend open. Wij gingen ’s avonds in Melenara aan de kust vis eten in een restaurant aan de nieuwe boulevard. Daar was wel plaats voor 100 man maar wij waren er steeds de enige gasten. Van hieruit hebben we Las Palmas bezocht en een wandeling gemaakt door de Caldera de Bandama, heel mooi.

De volgende bestemming Agüimes vonden we heel erg gezellig. Wat een schattig plaatsje met alle terrasjes. Daar was leven in de brouwerij.

Hotel Los Camellos was prima, we hebben er ook een keer gegeten en dat is zeker aan te raden. Vanuit Agüimes een prachtige wandeling gemaakt door de Barranco de Guayadeque. Met de auto naar Playa del Ingles en vanaf hotel Riu door de zandduinen van Maspalomas tot de watertoren gewandeld, een heel ander landschap weer!  Vanuit Agüimes ook naar Santa Lucia gereden, verder naar San Bartolome de Tirajana en Tataga. Via Arteara en het uitzichtpunt Mirador de Yegua (mooi!) naar Las Burras en weer terug naar Agüimes. De oude wijk San Juan in Telde bezocht op weg naar Tejeda.

De omgeving van onze derde bestemming Fonda de la Tea vonden we het mooist. Voor liefhebbers van bergwandelingen is dit een eldorado. Vanaf Cruz de Tejeda ook naar Artenara gewandeld, prachig! Het appartement was erg eenvoudig, maar er zat alles in wat we nodig hadden. Ondanks dat we een elektrisch verwarmingselement konden aansluiten, was het er wel erg koud. We hebben 2 keer in hotel Fonda de la Tea gegeten, een aanrader. Het zat helemaal vol, dus heel gezellig, met allemaal andere enthousiaste bergwandelaars.

Op weg naar de volgende bestemming Terror, Firgas (heel erg leuk met de tegelversiering) en Arucas (prachtige kathedraal) bezocht.

Hotel El Cabo in onze laatste bestemmingsplaats in Agaete was keurig verzorgd. In het gezellige restaurant El Dedo de Dios kan je erg lekker vis eten. Dit restaurant wordt goed bezocht. Met de auto naar El Sao. Vandaar een bergwandeling gemaakt naar het grottendorpje El Hornillo en weer terug. Prachtige wandeling met uitzicht op de rotswanden van de Tamadaba. Galdar, Guia en Cenobio de Valeron (oude grotwoningen) bezocht.

Een heel erg gezellig plaatsje aan de zuidkust vonden we Puerto Mogan, dat zou ook een prima plek zijn voor een paar dagen aan zee.

We zijn nu bezig onze foto’s te selecteren. De mooiste zullen we aan u doormailen.

Vriendelijke groet,

Eef en Rita

© Paalvast

Dag Joke en team,

Terug van Tenerife, onze bevindingen zoals je vroeg;
Reisorganisatie Creatief: prima, alles compleet en overzichtelijk.
Transavia: we wisten dat het sober was, de vliegtijden abominabel, ook nog es vertraging van 1.5. uur op de terugweg..maar goed…thats all-in the game
Hotels: GEWELDIG, alle 3 de finca’s, Finca Salamanca , Quinta Roja en El Navio origineel, verzorgd, compleet, lekker, mooie ligging, divers. Een 10!
Autohuur: uitstekend.
Kortom: genoten, prachtig eiland, schitterende natuur, wij zijn niet van de stranden, maar als wandeleiland zeer aan te bevelen, doet niet onder voor een natuurpark in Amerika oid.
Aanbevelingswaardig,
Met vriendelijke groet
Annelies en Pieter
Ede

Dhr. G.S. & Mw. L. K., Haarlem

hallo Joke

Afgelopen donderdag kwamen we terug van onze vakantie naar Gran Canaria. Een dagje later, want we misten de aansluiting in Madrid. Een uur is toch aan de korte kant. Gelukkig kregen we een hotelovernachting + diner + ontbijt. Niets aan de hand dus.
Het was een geweldige vakantie. Alle 4 de hotels waren verschillend en erg leuk. We hebben heerlijk gewandeld en genoten van zon, zee en eten.
De eerste locatie in Cortijo San Ignacio in Telde was erg mooi, er waren echter nauwelijks andere gasten. Helaas was het zwembad te koud om in te zwemmen. Mooi was de kraterwandeling in de buurt, de pico Bandama. Een erg leuk eetadres bij de krater was: Bodegon Vandama (carretera de bandama 116, Santa Brigida)
Daarna gingen we naar Las Longueras . Hier waren we eerder geweest, maar het was zeker leuk. Ook hier weer een mooie wandeling gemaakt vanaf Puerto de las Nieves naar het strand van Guayedra (ongeveer 1 1/2 uur lopen heen en 1 1/4 uur terug) waar we het strand voor ons zelf hadden en ook konden zwemmen.
De tocht naar Tejeda, Fonda de le Tea was echt schitterend. In Tejeda veel gewandeld, prachtige natuur.
En tenslotte het appartement Casas Pepe , waar ook alles perfect was, met een lekker zwembad.
Kortom, we willen volgend jaar wel weer! 4 verschillende plekken is ons echt goed bevallen.
Groeten, Gerard  en Lisette

Dhr & Mw. S.. Den Haag

Dag Joke,

Hierbij onze ervaringen met de reis naar Gran Canaria.
Die zijn eigenlijk alleen maar positief, met uitzondering van de terugreis. Het was ons bekend, dat de vertrektijd was verlaat, maar het bleek, dat ook een tussenlanding in Tenerife werd gemaakt. Dat stond wel op het ticket, maar dat hadden we ons niet gerealiseerd. Die tussenlanding was meer dan dat: iedereen moest het vliegtuig uit en er vonden een schoonmaak, security check, catering en brandstoftanken plaats. Al met al waren we om half vier 's-nachts thuis.
Maar verder is het prima gegaan: mooi weer, prachtige tochten gemaakt in de bergen, interessante hoofdstad (Las Palmas) met mooie musea, bijzondere duinen, interessant openlucht museum over de oorspronkelijke bewoners, etc.
Het appartementencomplex Casa Pepe, in Playa del Ingles was een oase in een toch wel druk en toeristisch gebied. Toen we 's avonds aankwamen hebben we via de telefoon iemand kunnen oproepen, die de deur kwam openen. Er hing in het kastje buiten een bericht in het Duits en Engels, dat ons appartement nu nr. 1 was. Daar waren we niet zo blij mee (begane grond grenzend aan een doorlooproute), maar de volgende ochtend werden we gebeld dat we konden switchen als we dat wilden. We kregen nu nr. 76, dat op een hoek ligt aan de buitenkant met veel zon; één van de best gelegen appartementen.
Verder prima service (bijvoorbeeld ieder morgen verse broodjes!).
Prima restaurants met eruit springend een door Nederlanders gedreven restaurant "Nova Beach Cuisine" op de boulevard van Playa del Ingles; in november 2011 geopend (www.novabeachcuisine.com).
Autoverhuur is ook een verhaal apart. Wachttijden zijn lang; als je de auto komt terugbrengen moet je naar hetzelfde loket met alle wachtenden die willen inchecken, maar de procedure van inleveren van de auto duurt 1 minuut (er is geen controle op de auto). Onze tank was nog halfvol (de afstanden zijn beperkt op het eiland), dus pech gehad (de tank moest "leeg" worden ingeleverd, bij afhalen moest flink worden betaald voor een volle tank).
Al deze belevenissen horen ook bij een zeer geslaagde vakantie; bedankt weer voor de goede organisatie.
Bijgaand ook nog een paar foto's: duinen bij Maspalomas (3), Puerto de Mogan (9) en in de bergen (Barranco de Guayadeque) (28).
Groeten,

Dhr. en Mw. H., Delft

Geachte mevrouw Croes,

Na terugkeer uit Tenerife vond ik uw kaartje met het verzoek om onze bevindingen even door te geven. Bij dezen dan:

1 De reis was naar tevredenheid (en dat is voor ons en voor u het belangrijkste)
2 De service van Transavia was minimaal ( ze noemen dat A-La-Carte, maar wel op tijd en verder OK. Inchecken via het internet vanuit thuis is een goed systeem.
3 De hotels waren prima in orde:
El Nogal, (ik meen dat u dat nog niet kende) ligt mooi en is goed verzorgd. Keuken is prima, bediening, kamers en ontbijt idem. Het hotel ligt wel 12 km van Vilaflor, dus de routebeschrijving zou beter kunnen.
Hotel Victoria is een prachtig oud gebouw in het historisch centrum van La Orotava. Geen parkeergelegenheid, behalve als je geluk hebt langs de stoeprand en anders 3x rondrijden. Keuken is zeer goed: de kok is een ster waard. De kamer was in een huisje op het dak; de beste of juist de minste kamer van het hotel?
Hotel El Patio is erg goed. Prachtige aanleg en mooie kamers etc. Er werd maar 2x per week gekookt en ook niet zo heel erg goed.
Hotel El Navio is ook goed verzorgd. De kok doet erg zijn best en de kamers zijn prima. In uw routebeschrijving moeten de aanduidingen “Vanuit het noorden “ en “vanuit het zuiden “ worden omgewisseld. Het hotel ligt namelijk (komende vanuit Alcala) aan de rechterzijde van de weg. Even zoeken, maar toch gevonden.
Dit was onze feedback van deze reis.
Met vriendelijke groeten,
Els en Gerard

Dhr. en Mw. van G., Woerden

hallo Joke,
Hierbij onze bevindingen van onze reis Tenerife:
Jullie als reisorganisatie was prima.
De luchtvaartmaatschappij was voldoende. Personeel was vriendelijk.
De hotels: Het 2e hotel Costa Salada ; de suite was niet ons idee van een suite, verder zeer aparte locatie, kwaliteit verder uitstekend.
De 3e Quinta Roja was de 1e kamer nogal lawaaierig omdat die aan een winkelstraatje met laden en lossen lag. Echter het hotel heeft dit zelf goed opgelost door een andere kamer te geven.
Alle hotels waren goed met een eigen identiteit; een belangrijke reden om bij jullie te boeken. De beheerder van het laatste hotel, Hotel San Miguel ,  gaf ook veel specifieke informatie.
Autoverhuur verliep probleemloos.
Hartelijke groet, Ton en Petra

Dhr. en Mw
 van G., Bergen op Zoom

Creatief reizen als reisorganisator: goede formule. wij vonden het geweldig.

*Service van Jetair vanuit Brussel: goed. Wel heel ver lopen naar de gate en terug

*Hotel San Miguel : geweldig. Voor alles een waardering van 9

*Hotel Victoria in La Orotava;receptie 5-ontvangst (niet vriendelijk) 5- warm eten 9 (service 6) bediening moest tafels receptie en bar bijhouden....fout van directie (of bezuiniging)

ontbijt 6 ( service 6)  Verder ook weinig keus in eetgelegenheden buiten hotel.

*La Quinta Rocha in Garachico perfecte ontvangst- mooie ruime kamer- geweldige ligging aan dorpsmarktje - mooie zitjes in binnentuin-ontbijt heel goed, restaurant redelijk goed- geweldig dakterras

* Finca Salamanca in Guimar :ontvangst geweldig - Huisje(app.) geweldig restaurant, ontbijt:redelijk .Onze voorkeur gaat uit naar 2 matrassen/2 bedden. Mooie tuin.

*Autoverhuurder(Goldcar)

-niet duur, maar heeft ons wel een duurdere verzekering aangesmeerd..60 euro extra ( onze eigen schuld)

-volle tank betalen en leeg terug ( Goldcar heeft zo extra flinke bijverdiensten....beetje schandalig!!

- op vertrekdag niemand op kantoor voor sleutel in te leveren(ook andere mensen)...sleutel naar binnen gegooid

Hartstikke bedankt. Wij vonden het geweldig!

Dhr. en Mw S, Nootdorp
Dag Joke,
Afgelopen maandagnacht zijn wij teruggekomen van een heerlijke vakantie op Tenerife! De reis is in tegenstelling tot vorig jaar (toen wij met overstap reisde en zijn blijven steken in Madrid, zonder koffer, en met een dag vertraging aankwamen in Amsterdam, waar bleek dat de één van de koffers in Madrid was opengebroken). Vooral de tweede bestemming El Navio in Alcala
is ons erg goed bevallen. Het zijn prachtige appartementjes elk met een heel groot terras met stoelen en ligbedden en met een prachtig uitzicht. De zoon van de eigenaar heeft ons de vier dagen dat wij er waren in de watten gelegd, we waren de enige gasten. De crisis is op Tenerife goed zichtbaar. De toeristische plekken met veel accommodatie maken een desolate indruk. Gelukkig zaten we op een mooi plekje via jou!
Tot de volgende boeking. Hartelijke groet,
Mw. en  Dhr. van der G., Den Haag

Beste mevrouw Croes,
Wat een prachtig eiland, Gran Canaria! Wij hebben zeer genoten, van de prachtige natuur en de sfeervolle en zeer verschillende accommodaties. Gelukkig was er geen staking van Iberia en op de terugweg (22/12) boften wij, dat de nachttrein naar Den Haag wel reed.
Ondanks het lastig vinden van een van de accommodaties hebben wij zeer genoten van de reis en ook van dit hotel. We hebben zelfs een reiziger, die we troffen in Las Longueras
, verwezen naar  Cortijo San Ignacio Golf!
Een goede jaarwisseling gewenst!
Dhr. T. & R. S., Den Haag
Dag Joke,
Hierbij even een reactie na onze vakantie op Tenerife afgelopen weken.
Het is prima verlopen; alleen forse vertraging bij de heenreis, omdat net die dag het TA vliegtuig op Schiphol was neergestort.
Tenerife is een prachtig eiland en vrij rustig, zolang je het toeristische gedeelte in het zuiden vermijdt. We zijn hier wel geweest, met name de laatste dagen, toen er veel bewolking was op de rest van het eiland en het weer hier duidelijk beter was.
We hebben nog een suggestie voor een plaats aan de zuidkust, waar je uitstekend (met name vis) kunt eten: Los Abrigos, verser kan de vis niet zijn!
Transavia is geen ideale maatschappij (weinig beenruimte, bedompte atmosfeer, betuttelend personeel), maar je hebt weinig keus.
Hotel Rural Finca Salamanca   was fantastisch: mooi terrein, prima eten, goede service. Geen echte kookgelegenheid in de bungalow, maar uit eten gaan is leuk, goed en goedkoop.
Gehuurde auto was OK, wel vreemd, dat er geen enkele controle is van de staat van de auto, zowel bij het in ontvangst nemen (auto stond buiten in het donker) als bij inlevering.
Al met al een zeer geslaagde vakantie, mede dankzij de goede organisatie van je reisbureau!
We hebben trouwens Creatief Reizen aanbevolen aan Nederlanders, die op moeizame wijze hadden geboekt bij Finca Salamanca en ook aan andere kennissen hier in Den Haag.
Groeten,
Dhr. R.W. & Mw. P. van P., Breda

Bij thuiskomst van onze reis naar Gran Canaria troffen we jullie welkom thuis kaartje aan.
Hartelijk dank hiervoor. Onze terugkoppeling:
We zijn erg tevreden over de reis die we via jullie hebben geboekt. Het voldeed aan de verwachting.
De service van de luchtvaartmaatschappij was prima.
De Bed & Breakfast Casa Siroco was zeer goed en erg sfeervol.
Andere serviceverleners:De autoverhuur via Europcar verliep prima. Het was erg praktisch om de auto op te halen en in te leveren op het vliegveld.
Het was jammer dat bij aankomst de eigenaresse van het B&B niet op de hoogte was van onze late aankomst. Voordat we vertrokken had ik bij u geïnformeerd of de eigenaresse op de hoogte was van onze late aankomst op het vliegveld. U had aangegeven dat informatie hierover in de reisbescheiden te vinden was. Dit was echter niet het geval. Op de voucher was niets aangegeven over mogelijk inlichten van de eigenaresse over tijdstip van aankomst. Vandaar dat wij dit niet hebben gedaan.
Daar we we het vliegtuig geen avondeten aangeboden kregen, besloten wij na aankomst (ca. 20.30 uur) eerst ergens snel te eten, zodat we fris in de auto konden stappen voor onze reis naar Mogan. We meldden ons om 22.30 uur bij het B&B. De eigenaresse gaf aan dat ze al een tijd op ons wachtte, maar was niet boos en we konden gelukkig vrolijk naar onze kamer toe.
Ze gaf wel aan dat ze bij haar reisagent in Las Palmas zou aangeven dat er bij toekomstige boekingen wel vermeld zou worden dat de B&B-gasten haar tijdig zouden informeren over de aankomsttijd.
We hebben een heerlijke vakantie gehad en waren erg blij met de ontspannende B&B locatie in een rustig dorp, met wel voldoende voorzieningen zoals een supermarkt en diverse restaurants.
Creatief Reizen is voor ons een organisatie om te onthouden voor de toekomst.
Met vriendelijke groet,
Dhr. & Mw. D., Zwartsluis

Bedankt voor het kaartje “Welkom thuis”
Hierbij de gevraagde terugkoppeling:
We zijn wederom tevreden over jullie product. Het regelde zich snel en efficiënt, en de gekozen hotels hadden allemaal wel iets specials. We staan positief tegenover jullie formule. We hebben dan ook jullie aanbevolen bij kennissen en vrienden, waarvan we van één stel zeker weten dat het tot klandizie geleid heeft.
1. De autoverhuurder Goldcar probeert je allerlei extra verzekeringen aan te smeren. Ook de regeling van het inleveren van een zo goed als lege tank is in het voordeel van de verhuurder: niet erg netjes.
2. El Navio : eetgelegenheid ter plaatse is eenvoudig, één menu optie, bereid door een Uruquay-aan, die charmeert door zijn enorme zijn best doen, typisch voor een goed gemotiveerde amateur. Dit in aanmerking nemende vind ik wel de prijs iets aan de hoge kant.
4. Het restaurant van Victoria , Orotava, heeft vanuit het verleden een goede naam, maar is nu gewoon slecht. Het hotel zelf en de stad is zeer goed, mooi, enz.
5. La Quinta Roja , charmant en goed.
6. De Teide plus parador een indrukwekkende belevenis. Iets om je erbij voor te nemen terug te keren. Restaurantpersoneel deed arrogant. Het menu en de wijn was de eerste keer gewoon onbehoorlijk slecht, de dag erop wel goed.
7. In het algemeen, behalve als het verse vis betreft, in simpelheid ge-grilled, en hun onovertroffen pappas, stelt de kookkunst op Tenerife, net zoals in Spanje zelf, op uitzonderingen na niet veel voor. Daarvoor moet je toch in Italië, Frankrijk , of zelfs Nederland zijn.
Wellicht tot wederhorens, en mvg
Dhr. & Mw. M., Amsterdam
We denken met een heel plezierig gevoel terug aan onze vakantie op Tenerife en we willen er zeker nog een keer naar toe. We hebben genoten van ons bezoek aan de Teide (met heel mooi weer!) Tenerife is veel mooier dan we gedacht hadden. De accommodaties waren goed tot zeer goed. Senderos de Abona lag gunstig ten opzichte van het vliegveld en bleek een goede start. Via de Teide zijn we naar Hotel Rural Victoria gereden. La Orotava is een mooie stad. Voor het hotel kunnen de gasten hun auto parkeren. Ook La Quinta Roja was goed, al zijn de standaardkamers wat gehorig door de ligging aan een straat. De superieure kamers liggen aan het plein waar het wat rustiger is. Garachico is een leuk stadje. Ook El Navio   was goed. Het ligt niet aan zee maar in een enorme bananenplantage aan de bergkant van de weg. De zee is wel bereikbaar, maar door de bananenplantage en je moet de weg oversteken. Een vriendelijke Zuid Amerikaanse kok heeft heerlijk voor ons gekookt.  De kamers met terras hebben een prachtig uitzicht op La Gomera. Het is fijn om de reis te beëindigen aan de zonnige kant van het eiland. In het noorden regent het beduidend veel meer dan in het zuiden.
Mw. L. de V. en Dhr. F. v.d. H., De Bilt
Na een fantastische vakantie op Gran Canaria, hierbij een reactie van ons.
Wij waren zeer enthousiast over de eerste twee hotels, Cortijo San Ignacio en Las Longueras.
Bij het laatste hotel Casa de Los Camellos hebben we veel last gehad van lawaai door het vieren van Carnaval. Dit vond plaats op het plein voor de kerk, wat dus vlak bij het hotel was. Leuk om 's avonds te zien, maar het ging door tot minstens 4 uur 's nachts. Carnaval blijkt daar 3 weken gevierd te worden (waar hebben ze zin in) en wij hebben de laatste drie avonden en nachten daarvan meegemaakt. Niet bevorderlijk voor de nachtrust.
Rest mij jullie te danken voor de prima verzorging van de reis en de leuke locaties die jullie hebben uitgezocht.